A typical asia story - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LauraZuiderwijk - WaarBenJij.nu A typical asia story - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LauraZuiderwijk - WaarBenJij.nu

A typical asia story

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2016 | Thailand, Bangkok


Nadat we kerst in Sihanoukville vierden met voornamelijk heel weinig doen en aan het strand liggen, namen we de 27ste de ferry naar Koh Rong. Dit ging natuurlijk wel lekker op z'n Aziatisch. Zo zouden we om half 9 opgehaald worden bij Backpackers Heaven om naar de ferry gebracht te worden, die om 9 uur zou vertrekken. Toen we om 10 voor 9 nog niemand gezien hadden, besloten we zelf maar een tuktuk naar de ferry te nemen. Eenmaal aangekomen werd er rond geschreeuwd dat de ferry in 5 minuten zou vertrekken. Aan boord werden we op klapstoeltjes gezet in het gangpad omdat de reguliere stoelen allemaal al bezet waren. Na een uurtje kwamen we aan op Koh Rong, een schattig toeristisch eilandje met een leuk strandje en allerlei strandtentjes. De accomodaties bestonden voornamelijk uit primitieve bungalows aan het strand. Wij hadden in kampot een bungalow geboekt bij Monkey Island, de bijnaam van Koh Rong, niet dat er apen zijn, want die komen helemaal niet voor op het eiland. S avonds genoten we van de vele happy hours die het eiland kent, maar eindigden we uiteindelijk gewoon om 22 uur in bed, toch iets minder een party eiland dan verwacht.. De volgende dag boekten we een boat trip waarbij we gingen snorkelen bij Small Island, waar helaas niet veel te zien was. We deden een poging tot vissen, die eigenlijk alleen bij Joaline en de twee tourguides geslaagd was. Waarna we verdergingen naar Longbeach voor de zonsondergang en bbq met de gevangen visjes. Op de terugweg was het donker en werden de lichtgevende algen zichtbaar, deze laten zich alleen zien als het water beweegt, dus gingen we in het donker op open zee het water in. Zolang je beweegt lichten deze algen op als allemaal kleine LED-lichtjes, heel leuk! Koh Rong hadden we inmiddels wel gezien, dus namen we dinsdag de boot weer terug naar Sihanoukville. Waar we de rest van de dag wachtten op onze nachtbus naar Siem Reap. Helaas werd ik smiddags ziek, en was het de vraag of ik de bus naar Siem Reap wel ging trekken, aangezien ik niks meer binnenhield. Ik heb mezelf uiteindelijk toch maar de bus in gesleurd in de hoop dat ik de volledige twaalf uur zou kunnen slapen. Uiteindelijk is me dat redelijk gelukt, naast wat kakkerlakken die bij mijn buren rondliepen waarna ik naar boven ben verhuisd, was het een oke busreis. Nadat we natuurlijk net buiten Siem Reap werden afgezet, zodat we nog ff de tuktuk naar het centrum moesten nemen, kwamen we aan bij Onestop-hostel. Toen we gingen inchecken kwamen we erachter dat we blijkbaar bij het andere Onestop-hostel moesten zijn, hier waren ze nog aan het bouwen en we waren overduidelijk de eerste gasten. Wat dan wel weer als voordeel had is de trappen zeker vier keer per dag gepoetst werden en dat de jongens en meisjes die hier werkten heeel erg vriendelijk waren. De dertigste deed ik verder niet zoveel, zodat ik me hopelijk wat beter voelde op oudjaarsdag. De 31ste gingen we s middags eerst naar een floating village aan het Tonle Sap meer. Omdat het nu droogseizoen is staken alle palen duidelijk onder de huizen uit. De mensen die hier wonen leven vooral van de visserij en blijkbaar was er ook een krokodillenfarm, wat niet meer was dan krokodillen in een houten kooi. Uiteindelijk voeren we pas na zonsondergang weer terug naar de minivan die ons terug naar Siem Reap bracht. Na een halve maaltijd, ik was nog steeds niet topfit, en een snelle douche gingen we de stad in voor oudejaarsavond. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest verwachten, het bleek vooral afgeladen.. Het grootste deel waren locals die met bier en meel gooiden en de rest waren dronken en verdwaasde toeristen. Ik was blij dat ik het volhield tot 12 uur maar was er daarna wel redelijk snel klaar mee. De volgende dag had ik een slechte dag ondanks dat ik redelijk op tijd naar bed was gegaan, dus deed ik helemaal niks.. Zaterdag zouden we namelijk naar Ankor Wat gaan. Ankor Wat was erg mooi, we kozen ervoor om met een guide de tempels van het complex te bezoeken, zodat je ook nog enigszins een idee hebt waar je naar kijkt. We begonnen bij de meest bekende tempel, Ankor Wat zelf, hierna bezochten we de Tomb Raider tempel Ta Prohm, waar allerlei wortels van bomen door de tempel groeien. En als laatste bezochten we de Bayon tempel, met zijn 216 gezichten. Hiermee sloten we de rondtrip door Cambodja af, want de volgende dag namen we de bus richting Bangkok. Nouja, Ik ging naar Bangkok en Joaline en Charlie zouden naar Pattaya gaan. Ik zou ook om 7 uur opgehaald worden en de rest om half 8, uiteindelijk zaten we om kwart over 8 in de zelfde bus naar de Poipet, de grens met Thailand. Hier begon het wachten.. Eerst twee uur voor een stempel om Cambodja uit te mogen, daarna nog tweeënhalf uur om Thailand in te mogen. Waarna ik werd gescheiden van mijn reisgenoten en mijn zitplaats dit keer mocht delen met alle koffers en bagage van de rest van de passagiers tijdens wederom een fijne minivan rit, dit keer van zo'n 5 uur naar Bangkok.

Ik verbleef in de zakenwijk van Bangkok, Silom, overdag een rustige wijk en s avonds ontpoppen er zich allerlei straatmarktjes. De eerste dag in Bangkok bezocht ik een paar van de immense shoppingmalls, hier verkopen ze vooral heel veel sieraden die niet misstaan in de meeste kitscherige huishoudens. En natuurlijk al de nepkleding. Leuk om te zien, maar ondanks de spotprijzen, past het helaas niet meer in mijn koffer! Dinsdag liep ik naar het oude centrum waar zich het Grand Palace en de belangrijkste tempels zich bevinden. Ik bracht een bezoekje aan de Wat Pho tempel waar een reusachtige liggende, gouden boeddha te zien is. Verder steken er overal prachtige pagodes boven de gebouwen uit in dit deel van de stad. Op de terugweg liep ik door Chinatown. Waar de pekingeenden aan de muur hingen, en overal de geur van verschillende kruiden en andere mengseltjes je tegemoet kwam. Erg druk, erg warm, maar heel leuk om te zien! Gister heb ik een fietstocht gemaakt door minder bekende delen van Bangkok, we hadden een superleuke vrouwelijke tourguide, On, die me consequent Lola noemde. We fietsten langs dure appartementen complexen om via heel kleine appartementjes, waar de meeste Thai in Bangkok in wonen en gratis "huisjes" onder de snelweg, naar de rivier te komen. Hier namen we de longboat naar de overkant. Dit gedeelte buiten Bangkok is een reservaat waar geen hotels of hoge gebouwen gebouwd mogen worden, het bestaat voornamelijk uit plantages (bananen, mango, kokosnoot en papaya). Via smalle straatjes en tussen al het verkeer fietsten we weer terug, waar On ons nog wat vragen stelde over onze culturen. Ik deelde de taxi terug met een Amerikaans stel dat op huwelijksreis was, ik werd nog uitgenodigd om ze te vergezellen naar een pingpong show maar heb vriendelijk bedankt.

Morgenochtend vlieg ik naar Sri Lanka, waar ik super veel zin in heb! Ik heb me eindelijk een beetje ingelezen, en het land heeft me nu al verbaasd. Zulke mooie plekjes die we daar kunnen bezoeken. Heel veel zin in!!

Tot snel
xxx

  • 07 Januari 2016 - 11:00

    Marja:

    hey lieffie,
    Vervelend dat je een aantal dagen ziek was, maar gelukkig niets ernstigs. Op naar jouw laatste(?) bestemming, waar jij, in ieder geval, weer gaat surfen.
    kus, mam

  • 08 Januari 2016 - 12:31

    Mathijsen Marijn:

    Heeee Laura, balen van het ziek zijn, maar dat schijnt er wel een beetje bij te horen wanneer je in Azie (of welk ander werelddeel behalve westers....) gaat bezoeken. Have fun in Sri Lanka. Hier is het fantastisch weer !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

Surprising Sri Lanka

07 Januari 2016

A typical asia story

24 December 2015

Same same.. But waayy different

04 December 2015

Sweet As New Zealand!

21 November 2015

We did it!

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 10410

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: